Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Надання ДПС інформації з ДРФО на запит органу соціального захисту населення про доходи ФО з метою призначення житлових субсидій

, опубліковано 28 січня 2022 о 15:03

     Відповідно до п.п. 20.1.23 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, мають право, зокрема, надавати відповідно до закону інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) та реєстру страхувальників органам державної влади, Пенсійному фонду України та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування.
     Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ).
     Порядок надання Державною податковою службою України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про доходи фізичних осіб, які звернулись за призначенням житлових субсидій, затверджений наказом Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 431/447 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок).
     Згідно з п. 1 розд. ІІ Порядку інформаційна взаємодія між органами соціального захисту населення та Державною податковою службою України (далі – ДПС) здійснюється на центральному рівні засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів із використанням інформаційних систем Міністерством соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) та ДПС.
     У разі відсутності технічної можливості передання даних за допомогою засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, як це визначено абзацом першим п. 1 розд. ІІ Порядку, інформаційна взаємодія може здійснюватися із використанням інших інформаційно-телекомунікаційних систем за умови застосування засобів захисту інформації, відповідність яких підтверджується експертним висновком за результатами державної експертизи відповідно до Закону України від 05 липня 1994 року № 80/94-ВР «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» зі змінами та доповненнями.
     Органи соціального захисту населення формують запит та подають його до ДПС у разі виникнення потреби. Запит може містити інформацію щодо однієї або декількох фізичних осіб (п. 1 глави 1 розд. ІІІ Порядку).
     Згідно з п. 1 глави 2 розд. ІІІ Порядку ДПС надає відповіді на запити органу соціального захисту населення, що надіслав запит, у п’ятиденний строк з дня отримання такого запиту.
     Пунктом 2 глави 2 розд. ІІІ Порядку визначено, що відповідь на запит обов’язково має містити такі відомості:
     реєстраційний номер запиту і дата (число, місяць, рік) формування відповіді;
     реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають про це відмітку в паспорті) фізичної особи;
     результати обробки запиту.
     Якщо фізичну особу ідентифіковано і в ДРФО наявна інформація про її доходи за запитуваний період, у відповіді на запит зазначаються такі відомості:
     сума нарахованого кожній окремій фізичній особі доходу у розрізі джерел та ознак доходу, сума доходу, отриманого фізичною особою від здійснення підприємницької або провадження незалежної професійної діяльності, розмір утриманого податку з доходів фізичних осіб, а також група платника єдиного податку, до якої належить фізична особа – підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування;
     період, за який надається інформація.
     Відповідь на запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Мінсоцполітики та ДПС відповідно до п. 3 розд. I Порядку (п. 3 глави 2 розд. ІІІ Порядку).
     Відповідно до п. 4 глави 2 розд. ІІІ Порядку інформація з ДРФО про доходи окремої фізичної особи не надається, якщо:
     інформація щодо джерел та сум отриманих доходів за вказаний період відсутня у ДРФО;
     реєстраційний номер облікової картки платника податків закрито або фізичну особу за вказаними у запиті серією та номером паспорта знято з обліку у ДРФО;
     у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або з вказаними у запиті серією та номером паспорта фізична особа не перебуває на обліку у ДРФО;
     реквізити, зазначені у файлі-запиті, зокрема, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, прізвище, ім’я, по батькові – не відповідають інформації, яка наявна у ДРФО;
     незаповнені або некоректно заповнені поля;
     невірно вказано період, за який запитується інформація;
     у файлі-запиті надійшло більше одного запису щодо однієї фізичної особи.
     Згідно з п. 5 глави 2 розд. ІІІ Порядку органи соціального захисту населення, ДПС перевіряють отримані запити/відповіді на запити на відповідність вимогам щодо їх заповнення, установленим п. 2 глави 1 та п. 2 глави 2 розд. ІІІ Порядку, вимогам щодо формату і структури, які визначено договорами або протоколами інформаційної взаємодії відповідно до п. 3 розд. I Порядку.
     Запити і відповіді на запити, які за результатами перевірки, проведеної згідно з абзацом першим п. 5 глави 2 розд. ІІІ Порядку, не відповідають визначеним вимогам, а також запити, подані повторно, вважаються неприйнятими та не обробляються.
     Пунктом 6 глави 2 розд. ІІІ Порядку визначено, що про виявлені в запиті/відповіді на запит помилки органи соціального захисту населення, ДПС протягом одного робочого дня інформують один одного шляхом направлення електронного повідомлення про неприйняття до обробки запиту/відповіді на запит із зазначенням причини.
     У разі отримання повідомлення про неприйняття запиту/відповіді на запит до обробки органи соціального захисту населення, ДПС зобов’язані не пізніше ніж наступного робочого дня подати коректно сформований запит/відповідь на запит замість раніше поданого.