У підприємств іноді виникає ситуація, коли всі працівники перебувають у відпустці без збереження заробітної плати. Виникає логічне питання: чи потрібно у такому випадку формувати та подавати додаток 4ДФ до Податкового розрахунку, якщо виплати працівникам у звітному періоді не здійснювались?
Згідно з підпунктом «б» пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України, податкові агенти та платники єдиного внеску зобов’язані подавати Податковий розрахунок лише у разі нарахування доходу фізичним особам у звітному періоді.
Форма Податкового розрахунку та Порядок його заповнення затверджені наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4. Водночас пунктом 2 розділу ІІ Порядку передбачено: Розрахунок подається незалежно від факту виплати доходів, але при цьому важливо враховувати призначення та зміст конкретного додатка до нього.
Зокрема, додаток 4ДФ містить дані про суми нарахованого доходу, утриманого ПДФО та військового збору, а також кількість працівників, яким такі доходи були нараховані. У рядку 4 додатка відображається кількість осіб, які працювали за трудовими договорами і щодо яких здійснювалось нарахування доходу за ознакою «101».
Відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників (наказ Держкомстату № 286), працівник вважається штатним навіть під час відпустки без збереження заробітної плати. Однак сам факт перебування у штаті не є підставою для включення особи до додатка 4ДФ у разі відсутності нарахованого доходу.
Якщо у звітному періоді жодному працівнику не було нараховано або виплачено дохід, а всі працівники перебували у відпустці без збереження заробітної плати, додаток 4ДФ до Податкового розрахунку формувати і подавати не потрібно.
У такому випадку обов’язок подання виникає лише після фактичного нарахування доходів фізичним особам, з яких утримується ПДФО і військовий збір.
Зазначену інформацію розміщено у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР)